.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا دیلما روسف به استقبال احمدي‌نژاد نرفت؟

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با مثبت ارزيابي كردن سفر رييس‌جمهور به برزيل در شركت در اجلاس ريو، گفت: اصل حضور ايشان و انجام سخنراني براي اعلام مواضع ايران كار بسيار ارزشمندي بود.

به گزارش  شمال نیوز به نقل از ايسنا، علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه علني امروز (سه‌شنبه) مجلس، با اشاره به تحولات اخير بين دو كشور تركيه و سوريه گفت: از آنجا كه تركيه در مجموع مسائل تحولات سوريه شتاب زده عمل كرده است توصيه مان به دوستان ترك آن است كه در مورد تحولات سوريه خويشتن‌داري كنند.

وي افزود: به دوستانمان در كشور تركيه توصيه مي‌كنيم كه با مشورت با ديگر كشورهاي همسايه تلاش كنند كه به جاي افزايش دامنه ناامني، امنيت و ثبات در سوريه برقرار شود.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به سفر اخير رييس‌جمهور به برزيل براي شركت در اجلاس ريو، اين سفر را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت:‌ يكي از محورهاي سياست خارجي دولت آقاي احمدي‌نژاد، گسترش رابطه با كشورهاي آمريكاي جنوبي بوده است كه تاكنون با اين سياست‌ها توانسته‌ايم رابطه خيلي خوبي با اين كشورها داشته باشيم.

بروجردي با بيان اينكه در اجلاس ريو، بيش از 100 كشور وجود داشتند، گفت: اجلاس بين‌المللي با اجلاس‌هاي دوجانبه از لحاظ انجام ملاقات و تشريفات بسيار متفاوت است از اين رو اصل حضور آقاي احمدي‌نژاد در اين اجلاس و سخنراني‌شان به لحاظ اعلام مواضع ايران كار بسيار ارزشمندي بود.

رييس كميسيون امنيت‌ملي در پاسخ به پرسشي در مورد عدم استقبال رييس‌جمهور برزيل از رييس‌جمهور ايران گفت: اصولا اجلاس‌هاي بين‌المللي با دوجانبه متفاوت است و رييس‌جمهور كشور ميزبان از روساي كشورهاي ديگر استقبال نمي‌كند به طور نمونه در همين اجلاس ريو در كشور برزيل بيش از 100 كشور حضور دارند، مگر مي‌شود كه رييس‌جمهور برزيل در اين اجلاس يك روزه به استقبال همه روساي جمهور برود؟ اين سفر مهم بسيار خوب بوده و يك گام ايران را در پيشبرد هدف‌هايش جلو برده است.

بروجردي همچنين در خصوص رابطه ايران با مصر بعد از پيروزي محمد مرسي، نامزد اخوان‌المسلمين در انتخابات رياست‌جمهوري مصر گفت: ملت مصر و ملت ايران به يكديگر علاقه‌مند هستند كه اين موضوع در كنار چهره ارزشي و اسلامي آقاي مرسي به عنوان منتخب ملت مصر امري بسيار مهم به شمار مي‌آيد.

وي افزود: ما در جمهوري اسلامي بسيار خرسنديم كه آقاي مرسي برنده انتخابات رياست‌جمهوري مصر شده است. در اين بين بدون ترديد عوامل مخربي وجود خواهد داشت كه اجازه ندهند دو ظرفيت عظيم در جهان اسلام يعني ايران و مصر كنار يكديگر قرار نگيرند.

بروجردي تاكيد كرد: مطمئنا آمريكا، صهيونيسم و انگليس تلاش مي‌كنند كه ايران و مصر در كنار هم نباشند اما ما فكر مي‌كنيم كه آقاي مرسي و تيم رياست‌جمهوري‌شان در مصر باهوش‌تر از اين هستند كه در چنين دام‌هايي قرار بگيرند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به پرسشي در مورد تحولات اخير كشور عراق گفت: مسائل داخلي عراق به عنوان كشور همسايه و اسلامي ما به خود اين كشور مربوط است. در اين بين همواره از ابتداي تحولات عراق، دشمنان ما به دنبال بيان اين ابهامات بودند كه عراق تحت نفوذ ايران است.

وي افزود: اين مسائل در حالي مطرح مي‌شود كه اكنون كشور عراق در ميان 22 كشور عرب با تدوين بودجه‌اي بالغ بر 100 ميليارد دلار بعد از عربستان، بيشترين توانمندي اقتصادي را به نمايش گذاشته است.

بروجردي در پايان گفت: با توجه به شرايط ويژه عراق و حضور درازمدت نيروهاي بيگانه و از سوي ديگر رياست عراق در اتحاديه عرب در كنار ميزباني اجلاس 1+5 مي‌توان اينگونه نتيجه‌گيري كرد كه عراق نوري‌المالكي توانمندتر از آن است كه با حوادثي دچار مشكل شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.